'Super snelle mutatie door slimme logistiek en één verantwoordelijke aannemer'

Minder overlast voor bewoners •
Woningcorporatie De Sleutels
Het proces van mutatieonderhoud moet toch veel simpeler kunnen? En met minder overlast voor de bewoners? De Leidse woningcorporatie de Sleutels legde deze wens voor aan uitvoerende partij Meerbouw Rotterdam. Samen met BMN Bouwmaterialen ontwikkelde deze aannemer een efficiënt werkproces voor de Sleutels én omwonenden: ‘Zij uitten zich bijzonder tevreden over de minimale overlast.’

  • "Fijn werken door sterk partnerschap"

    Klein onderhoud en mutaties • Woningcorporatie Portaal, Utrecht

    Vaste prijzen
    “Elk jaar maken wij prijsafspraken voor de materialen die wij veel gebruiken, zoals wand- en vloertegels, hout en plaatmateriaal, lijmen en voeg. We kopen dus altijd gunstig in, ook als we bijvoorbeeld maar één vierkante meter tegels bestellen. Ideaal, zeker bij klein onderhoud. Het is gemakkelijk rekenen en je krijgt nooit nare verrassingen achteraf.”

    Just-in-time
    “Voor het bestellen van de materialen hebben we samen een speciaal formulier ontwikkeld. Eenvoudig, maar zeer doeltreffend. En voor 15.00 uur besteld, betekent volgende dag geleverd. Keurig gepalleteerd, voor de deur en just-in-time. Door die zekerheid kunnen wij het proces eromheen optimaal inrichten. Hoe sneller wij klaar zijn, hoe lager de kosten en hoe minder de kans op overlast voor de huurder en omwonenden. BMN beseft dat duidelijk.”

    Overal dichtbij
    “Vanuit onze standplaatsen in Amersfoort, Oegstgeest, Nijmegen en Utrecht voeren wij onderhoudswerkzaamheden uit aan ruim 56.000 woningen. Het is dus een groot voordeel dat BMN Bouwmaterialen in dit grote werkgebied meerdere vestigingen heeft. Bij een onvoorziene uitdaging hoeven we maar te bellen en de benodigde extra materialen worden ingevlogen! Ook daarvan profiteert zowel de corporatie als de eindklant.”

    Woningcorporatie Portaal, Utrecht
  • “Vlot verbouwen in krappe straten”

    Renovatie 451 woningen • Woningstichting Mitros, Utrecht

    Hoe renoveer je 451 woningen in een krappe wijk zónder overlast voor omwonenden? Met hier een badkamer, daar een keuken en aan elke woning het nodige klein onderhoud. Werkvoorbereider Daniëlle de Vocht van BAM ging de uitdaging aan en slaagde glansrijk. “Geen keten of containers in de wijk en slechts twee keer per week een materialenlevering. Het liep als een trein.”

    Woningstichting Mitros & BAM
  • “Minder reis-, opslag- en faalkosten”

    Outsourcing magazijn en werkplaats • Stichting Woonbedrijf, Eindhoven

    Wel de voordelen van een eigen serviceorganisatie, niet de inefficiëntie van een eigen magazijn en werkplaats. “Dit hadden we veel eerder moeten doen”, stelt Dennis van Thiel van Woonbedrijf in Eindhoven achteraf. Vorig jaar werden alle logistieke functies ondergebracht bij BMN Eindhoven. “Wij besparen tijd en geld, terwijl onze vakmensen zich volledig kunnen focussen op klanttevredenheid. Een echte win-winsituatie!”

    Stichting Woonbedrijf, Eindhoven
  • “Vooraf helderheid, achteraf geen nare verrassingen”

    Groot onderhoud • Woningstichting Ymere, Amsterdam

    Door de totaalondersteuning van BMN Bouwmaterialen kunnen woningcorporaties voor elk type onderhoud scherpe, vaste prijzen afspreken. Zo mag een groep huurders van Woningstichting Ymere kiezen voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. De prijzen per pakket staan al vast. “Dat scheelt ons ontzettend veel rompslomp in de administratie en bij de afrekening. Bovendien profiteren de huurders van de slimme BouwBewust-aanpak.”

    Woningstichting Ymere, Amsterdam

Connect is een initiatief van BMN Bouwmaterialen